lördag 15 maj 2010

Viva pinata!

Man märker verkligen när det är hemmaplugg som gäller för mig. Det är bara då jag uppdaterar.
Det har varit en massa problem för mig att få tag på Viva Pinata till min PC. Först beställde jag å cdon, men efter lite mer än en månad och några klagomail gav jag upp och avbeställde spelet. När jag väl fick tummen ur röven (sa till Alexander att göra det) fick jag det beställt. I onsdags fick jag hem det i brevlådan och blev överlycklig. När jag skulle installera det upptäckte vi att det va fel på min såndär som man stoppar in skivorna i, vad det nu heter, och vi visste inte alls hur vi skulle lösa det. Det är tur att man har en sambo som inte är helt bakom flötet när det gäller datorer. Han avinstallerade och installerade och höll på med en massa grejer som jag inte förstår så mycket av. När systemåterställning var det enda alternativet sparade jag mina filer och så försökte vi med det. Men det gick inte ens att göra en systemåterställning. Okänt fel stod det. Igår åkte vi in till ONOFF med datorn och där sa han att vi måste göra en systemåterställning innan dem skickar iväg den och sa var vi ska trycka för att kunna ordna det. Om inte det funkade skulle vi åka in igen så de fick skicka iväg den, men om det funkade var det mjukvaran det var fel på och då hade det kostat över 700kr att skicka iväg den. När vi kom hem skulle vi testa, men det var inte så lätt som det verkade när han förklarade. Tillslut gick det och det visade sig att det var mjukvaran det var fel på så nu fungerar den som den ska! Jag installerade spelet och skulle spela när vi upptäckte att det laggar som fasen... inget att göra något åt, ska jag spela så får det lagga.

1 kommentar:

Mellimell sa...

ja vad gör man inte för viva pinata! haha, du ger dig inte i första taget, de är rätt emme, man ska aldrig ge upp!!! ;)